Amasten - Nyckeln till Finspång

Utmaningen

Amasten är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar, utvecklar och bygger fastigheter i tillväxtorter. En av dessa orter är Finspång, där Amasten kontaktade Graviz för att lansera sitt Premium-koncept. Utmaningen låg i att locka pendlare att ta steget och faktiskt flytta till Finspång.

Lösningen

De flesta val känns enklare om du fått chansen att prova. ”Nyckeln till Finspång” innebar därför att intresserade och spekulanter fick chansen att provbo Finspång. Detta genom att under en helg inte bara få låna nyckeln till en av Amastens lägenheter, utan en nyckel till hela jäkla Finspång. Genom samarbeten med lokala aktörer fick gästerna upptäcka och prova på allt som staden har att erbjuda. Kampanjen gick i print, utomhus och sociala media.

Resultatet

Kampanjen överträffade de högt satta målen och uppmärksammades av media både lokalt och nationellt - lägenheten blev dessutom fullbokad under provperioden.