Vi startade Graviz 2014, med målet att hjälpa våra kunder att öka värdet på deras varumärken, dvs värdet på deras företag. Vår metod, då som nu, var att kombinera relevanta och smarta insikter med kreativt tänkande. Våra verktyg är Analys, Strategi, Kreativitet och Samarbete.

Analys. Vår analysmetod Graviz Telescope lokaliserar det mest affärskritiska problem vi behöver lösa för att flytta varumärket framåt.

Strategi. Taktik är närtid, strategi är perspektiv och långsiktighet. Det innefattar allt från positionering av varumärket till hur vi ska nå dem vi vill påverka. Strategi är den långsiktiga planen för hur du kan lösa dina problem och stärka din position på marknaden. Med rätt strategi fungerar sedan taktiken bättre.

Kreativitet. Kreativitet är centralt i all form av problemlösning - från strategi till kreativt arbete. Hur ska vi hitta en egen väg, särskilja oss från liknande produkter eller tjänster? Hur ska vi beröra emotionellt även när det gäller en ”rationell” produkt?

Samarbete. Vi vet vad vi kan och inte. Genom samarbete med PR-konsulter, medierådgivare, SEO-experter och andra skickliga leverantörer och producenter säkrar vi att våra kunder får hjälp med all kommunikation.

Exempel på några case hittar du här.